Szkolenie
Storytelling danych
Zmień dane w przekonujące argumenty biznesowe!
szkolenie online na żywo
7 h
Imienny certyfikat
Samo zbieranie danych to za mało!
Dopiero ich odpowiednia wizualizacja oraz prezentacja pozwala wyciągać trafne wnioski i podejmować lepsze decyzje. Dobrze przygotowane wykresy, tabele oraz odpowiednia „historia” przekładają się na większy wpływ na kluczowych partnerów w organizacji.
W ramach szkolenia poznasz zasady prezentowania danych oraz narzędzia, które wyniosą wizualizację Twoich danych HR na najwyższy poziom.
W ramach szkolenia poznasz zasady prezentowania danych oraz narzędzia, które wyniosą wizualizację Twoich danych HR na najwyższy poziom.
Nie wiesz jak przedstawić dane w prosty i zrozumiały sposób?
Chcesz dobrać do swoich danych odpowiedni sposób wizualizacji?
Chcesz wywierać większy wpływ na odbiorców swoich prezentacji?
Zależy Ci na przekonaniu kluczowych decydentów do Twoich pomysłów?
Chcesz budować historie, która nadadzą Twoim danym sens i zaangażują odbiorców?
Jeśli tak, to szkolenie Storytelling danych
jest właśnie dla Ciebie.
jest właśnie dla Ciebie.
Zapisz się
Dzięki szkoleniu:
Poznaj kluczowe korzyści dla Ciebie:
Storytelling danych to konkretne kompetencje, dzięki którym wykorzystasz dane do wywierania wpływu na innych, przekonywania ich do swoich pomysłów oraz budowania eksperckiego wizerunku.
Twórz zrozumiałe i angażujące odbiorców prezentacje
Wywieraj skuteczny wpływ na swoich słuchaczy z użyciem danych
Wyróżnij się na rynku pracy unikalnymi kompetencjami i zwiększ swoje zarobki
Dla kogo jest to szkolenie?
Na szkoleniu najwięcej skorzystają dyrektorzy, managerowie i specjaliści zatrudnieni w różnych obszarach firmy, którzy regularnie w swojej pracy prezentują wyniki różnego typu analiz i którzy chcą wywierać swoimi prezentacjami większy wpływ na decyzje biznesowe.
Program szkolenia
Moduł 1
Dlaczego NIE wszyscy na świecie kochają dane?
Opowieść vs. dane – co lepiej zapada nam w pamięć?
Dlaczego ludzie tak rzadko korzystają z danych?
Cele wizualizacji i prezentacji danych w biznesie.
Wizualizacji i prezentacja danych vs. statystyczne podsumowania – czyli o tym, że dane nie mówią same za siebie.
Moduł 2
ABC Storytellingu danych
Kluczowe założenia i korzyści storytellingu danych
Trzy warstwy dobrej historii opartej na danych
Przykłady dobrego zastosowania storytellingu danych
Storytelling danych w biznesie – gdzie można go zastosować?
Moduł 3
Budowanie narracji wokół danych
Etapy tworzenia historii bazującej na danych
Schemat dobrej historii danych
Techniki wzmacniające przekaz – Data Point of View
Ćwiczenia uczestników w budowaniu własnej historii opartej o dane z organizacji
Moduł 4
Rozwijanie historii i wzmacnianie jej perswazyjności
Techniki efektywnego rozpoczynania historii opartej na danych
Projektowanie konkluzji/zakończenia opowieści
Tworzenie angażującej historii danych z wykorzystaniem technik: humanizacji danych, humoru, porównań i ukazania skali
Ćwiczenia uczestników w wykorzystaniu dodatkowych technik wzmacniających przekaz
Moduł 5
Kluczowe zasady wizualizacji danych
Przegląd najważniejszych typów wykresów
Dobór wykresu do celu prezentacji i typu danych
Tabele w wizualizacji danych – kiedy i jak stosować?
Wykorzystanie mniej popularnych narzędzi wizualizacji danych: infografiki, isotype, WiT
Moduł 6
Wizualizacja danych na najwyższym poziomie
Wykorzystanie atrybutów przetwarzanych mimowolnie do podniesienia efektywności wizualizacji danych
Wykorzystanie kolorów na wykresach
Upraszczanie i „odchudzanie” wizualizacji
Moduł 7
Interaktywny dashboard a wizualizacja statyczna
Czym jest interaktywny dashboard do prezentacji danych?
Kiedy warto używać dashboardu a kiedy statycznej prezentacji danych?
Narzędzia do tworzenia wizualizacji statycznych i dynamicznych
Moduł 8
Błędy w prezentacji danych
Najczęściej popełniane błędy w wizualizacji danych
Jak prezentować dane, aby unikać błędów?
Ćwiczenia uczestników w wyszukiwaniu błędów w prezentacji danych
Co otrzymasz biorąc udział w szkoleniu?
Imienny certyfikat potwierdzający Twoje nowe kompetencje
60-dniowy dostęp do nagrania ze szkolenia
Materiały ze szkolenia: prezentacja, dodatkowe pliki z wykresami oraz przykładami wizualizacji danych
Nie czekaj aż zabraknie miejsc!
Zapisz się
Prowadzący: Karol Wolski
Nazywam się Karol Wolski, od ponad 12 lat działam w branży HR. Jestem współzałożycielem Mocni w HR. Pomagam firmom i HRowcom we wdrażaniu wskaźników, analityce HR, automatyzacji procesów HR oraz budowaniu HRu opartego na dowodach i danych.
Prowadzę projekty doradcze, szkolenia i warsztaty dla HRowców oraz menedżerów, na których pokazuję jak używać danych oraz wiedzy naukowej w zarządzaniu ludźmi. Za mną już ponad 4500 godzin zajęć dla przedstawicieli różnych firm.
Łączę świat biznesu i nauki. Doświadczenie biznesowe zdobywałem pracując jako menedżer w wewnętrznym dziale HR oraz jako konsultant w firmie szkoleniowo-doradczej. Dziś prowadzę swoją firmę doradczą. Analizy danych oraz metodologii pomiaru uczyłem się podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podczas prestiżowej szkoły analitycznej prowadzonej na Michigan University. Prowadziłem badania i analizy zarówno dla firm jak i w ramach grantów badawczych.
W moich warsztatach, kursach oraz projektach doradczych brali udział HRowcy i menedżerowie z m.in.: Grupa Lotos, Capgemnini, Arvato, Innogy, IBM, Carlsberg, Workservice, Polpharma, HCM Deck, Mbank, Pepco,Brainly, X-kom, Moneygram, Leroy Merlin, Agata Meble, KGHM, InPost.
Prowadzę projekty doradcze, szkolenia i warsztaty dla HRowców oraz menedżerów, na których pokazuję jak używać danych oraz wiedzy naukowej w zarządzaniu ludźmi. Za mną już ponad 4500 godzin zajęć dla przedstawicieli różnych firm.
Łączę świat biznesu i nauki. Doświadczenie biznesowe zdobywałem pracując jako menedżer w wewnętrznym dziale HR oraz jako konsultant w firmie szkoleniowo-doradczej. Dziś prowadzę swoją firmę doradczą. Analizy danych oraz metodologii pomiaru uczyłem się podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podczas prestiżowej szkoły analitycznej prowadzonej na Michigan University. Prowadziłem badania i analizy zarówno dla firm jak i w ramach grantów badawczych.
W moich warsztatach, kursach oraz projektach doradczych brali udział HRowcy i menedżerowie z m.in.: Grupa Lotos, Capgemnini, Arvato, Innogy, IBM, Carlsberg, Workservice, Polpharma, HCM Deck, Mbank, Pepco,Brainly, X-kom, Moneygram, Leroy Merlin, Agata Meble, KGHM, InPost.
Poznaj opinie o kursie
Bardzo zrozumiałe tłumaczenie zagadnień. Dobry początek dla mnie jako laika do zajmowania się analizami.
Kamila Malesza
specjalista ds. kadr i płac
,
Zakłady Elektrochemiczne ALCO-MOT sp. z o. o.
Bardzo wartościowe, merytoryczne szkolenie.
Adrian Raszke
,
APV.eu
Bardzo fajne, troszkę bardziej zaawansowane niż się spodziewałam, ale więcej wiedzy jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło
Małgorzata Pietrusińska
Head of PMO & People Data
,
C&F
Tematyka szklenia ciekawa i bardzo przydatna w zakresie działań związanych z analityką HR.
Anna Zadrożna
,
NASK PIB
Logicznie ułożony rytm szkolenia, wiedza rozwijana partiami, bardzo konkretnie, prezentowane rozwiązania na już do wdrożenia. Zero buzz wordów
Paulina Trafas
Chief People & AI Officer
,
SmartyMeet
Bardzo uporządkowane szkolenie, dużo treści i rewelacyjnie podane.
Beata Baranowska
Poland Office Manager
,
Imagination Technologies
Bardzo interesujące szkolenie. Esencja tego, co trzeba wiedzieć. Jestem początkująca w analityce HR i dużo się dowiedziałam.
Dagmara Sadowska
Accounting and HR Supervisor
,
UN1F1ED2 Global Packaging Group
Bardzo dobre szkolenie poglądowe, wprowadzające do możliwości wykorzystania danych i analizy danych w procesach HR. Ciekawe i praktyczne przykłady.
Gabriela Starczewska-Burtny
HR Manager
,
Schiedel Polska
Super szkolenie. 1-dniowe i kilka godzin, ale poprowadzone tak dobrze, że w taki sposób / tak przemyślanie, że pozostawia absolutną chęć zgłębiania dalej tematyki dot. analityki HR. Bardzo świadomie wzięłam w nim udział, choćby po to, żeby przekonać innych, że analityka w HR nie jest nudna (siebie przekonywać nie miałam). Mam po nim wiele pomysłów jak przekonać innych w zespole do stosowania jej w szerszym zakresie. Dziękuje @Karol Wolski.
Marta Pajor-Kaczyńska
HR Processes & Compliance Manager
,
Zoovu (Poland) Sp. z o.o.
Bardzo profesjonalnie przygotowana szkolenie. Jasna i sensowna treść szkolenia. Prezentowanie wiedzy na przykładach co ułatwia przyswajanie wiedzy.
Iwona Gardocka
,
Adient Seating Poland sp. z o.o.
Szkolenie okazało się bardzo wartościowe. Zawierało konkretne informacje, prezentowane w sposób zrozumiały, oraz wzbogaciło mnie o ciekawe dane. Cenię sobie szczególnie podejście obiektywne, które pozwoliło nam spojrzeć krytycznie na temat. Szkolenie wyróżniało się także matematycznym podejściem do tematów z dziedziny HR, co było niezwykle intrygujące. Przy wykorzystaniu danych i statystyk, udało się zrozumieć subtelności w miękkich obszarach personalnych. To było nie tylko interesujące, ale również praktyczne, pomagając w podejmowaniu bardziej obiektywnych decyzji w obszarze zasobów ludzkich.
Ada Podgórska
IT Recruiter
,
MasterBorn
Bardzo przydatne i treściwe. Konkrety.
Karolina Zajdel
,
Nagel Group
Bardzo dobrze ukierunkowane, dużo przykładów praktycznych
Marek Dubrawski
,
Johnson Matthey
Bardzo merytoryczne, wiedza ekspercka podana w ciekawy i angażujący sposób. Bardzo aktualne spojrzenie, widać, że prowadzący jest na bieżąco z tematem. Podobało mi się też krytyczna ocena niektórych aspektów. Bardzo praktyczne wskazówki, doceniam też podzielenie się plikami excel.
Katarzyna Korona
Compensation and HR Systems Senior Analyst
,
Polpharma
1. Dużo wiedzy merytorycznej przedstawionej w przystępny sposób,
2. Inspiracja, by spojrzeć w inny sposób na wskaźniki HR lub w ogóle na nie spojrzeć.
3. Podpowiedzi co można uprościć i czego nie komplikować :).
Agnieszka Cieśla
,
KRUK S.A.
Bardzo potrzebna tematyka na rynku, w obszarze HR - uważam, że wciąż stosunkowo niewiele firm wie dokładnie, jak podejść profesjonalnie do wskaźników, analityki HR (czyli ma obrane metody, kierunek, sposób myślenia o wskaźnikach itd.)
Z perspektywy naszej firmy - inspirujące szkolenie, na pewno wzbogaci te podstawy, które obecnie mamy i podniesie je na wyższy poziom.
Izabela Sobala
Manager for HR Business Partners Team
,
KRUK S.A.
Bardzo dobre szkolenie, prowadzący jasno tłumaczy, lepiej niż na studiach na statystyce
Olga Tekielska
Bain GBS Warsaw
,
Recruitment Specialist
Bardzo wartościowe szkolenie, dużo wiedzy przekazanej przez prowadzącego. Praktyczne podejście na realnych przykładach.
Maria Michalik
Learning And Development Team Coordinator
,
HEINEKEN GBS
Bardzo dużo wiedzy merytorycznej przedstawionej w sposób przystępny i przejrzysty.
Marta Marciniak
Senior People Operations Specialist
,
GOG
Bardzo merytoryczne. Prowadzący konkretnie i dokładnie wytłumaczył zagadnienia.
Daria Matynka
Starszy specjalista ds. personalnych
,
Dobroplast Fabryka Okien Sp. z o.o.
Szkolenie bardzo dobrze i ciekawie poprowadzone, w przyjazny sposób zaznajamiające z zagadnieniami związanymi z analityką. Dużo treści podanej w przystępny dla odbiorcy sposób, pozwalającej zapoznać się z podstawami analityki i raportowania.
Anna Siwek
HR Specialist
,
Pratt & Whitney
Szkolenie bardzo mi się podobało, myślę, że wiele z niego wyciągnę i pomoże mi w codziennej pracy. Dopiero zaczynam swoją przygodę z raportowaniem i analityką, dlatego wiele kwestii było dla mnie odkryciem. Żałuję, że tak późno znalazłam to szkolenie. Super, że dostajemy materiały, do których będzie można wrócić później.
Izabela Wojtyra
,
Avenga Poland
A ja już zrobiłam "Techniki analizy danych HR" i do niektórych treści wracam - po prostu fajne szkolenie. Zaskoczyła mnie łatwość realizacji analiz w Excelu, a ciekawe HRowe case stady zainspirowały do dalszego rozwoju w obszarze people analytics..
Agnieszka Sawko
Payroll Administrator
,
TMF Group
Warsztat z Karol Wolski 👏
Jak wykorzystać dane i analitykę HR do budowania strategicznej pozycji HR-u w organizacji przyszłości - polecam 😊
Anna Narojczyk
HR Business Partner
,
DahliaMatic Sp. z o.o.
Mnóstwo inspiracji, pomysłów i wiedzy!
Cieszę się, że mam możliwość rozwijać nowe umiejętności.
Warsztat Karol Wolski o analizie danych i budowaniu strategii HR był po prostu rewelacyjny.
Sandra Cykowiak
L&D specialist
,
Namera Szczecin
Bardzo, bardzo praktyczne szkolenie. Przedstawione kluczowe informacje o procesie tworzenie wskaźników HR. Jak rozpocząć proces. Co jest ważna na co uważać. Duży pakiet wskaźników.
Marcin Potoczny
,
BSH Group
Cena szkolenia
1450 ZŁ NETTO
(1 785,50 zł brutto)
22.10.2024
9:00 –16:00
9:00 –16:00
online, MS Teams
Przeczytaj nasze artykuły z praktyczną wiedzą HR.
Wskaźnik akceptacji ofert – co to jest i dlaczego warto go mierzyć?
Czym jest wskaźnik offer acceptance rate? Dowiedz się z jaką skutecznością Twoja firma przyciąga i zatrzymuje kluczowe talenty!
Jak HR wpływa na biznes? - Rozmowa z cyklu HR 3.0.
Jak pokazać wpływ HRu na biznes? Jak może pomóc w tym analityka HR?
Jak zmienić dane HR w wartościowe informacje dla zarządu?
Zbieranie danych i monitorowanie wskaźników to pierwszy etap budowania data-driven HR w organizacji. Sam pomiar i zbieranie danych to jednak za mało. Prawdziwa wartość tkwi w umiejętności ich interpretacji i wyciągania wniosków, które mają realny wpływ na biznes.